Khamis, 17 Julai 2008

Kalimah Allah

Ketika manusia berada didalam zaman kegelapan, zaman kejahilan dan zaman kemaksiatan maka Allah perturunkan tanggungjawab kepada para Nabi dan Rasul untuk mengimbanginya.
Nabi Luth dengan cabaran kemaksiatan melampau yang berlaku pada kaumnya.Sehinggakan wanita lebih meminati wanita dan lelaki lebih meminati lelaki.Akhirnya Nabi Luth tidak mampu mengimbangi dan tidak sanggup melihat senario yang telah berlaku lantas memohon pada Allah agar di turunkan bala kepada kaumnya.

Nabi Musa pula berhadapan dengan kaumnya yang suka berdolak dalik serta Firaun ketika itu.
Nabi Sulaiman pula dengan cabaran makhluk alam ghaib, binatang dan keangkuhan kerajaan wanita ketika itu di terajui oleh Puteri Balqis.
Nabi Nuh berdepan dengan masalah rumahtangga serta keyakinan kaumnya.
Nabi Isa pula di hambat oleh kaumnya untuk di bunuh.
Nabi Muhammad adalah satu-satunya Nabi yang paling berjaya kerana tanpa sebarang mukjizat(selain AlQuran dan Al Hadis), Nabi Muhammad dapat mengumpul umatnya untuk bersatu.

Dan setelah Nabi Muhammad kembali ke hadrat Allah, pemerintahan Islam di kuasai oleh 4 sahabat Rasullullah iaitu bermula dengan Syaidina Abu Bakar Al Siddiq, Syaidina Umar, Syaidina Othman dan Syaidina Ali.
Islam berkembang pesat di seluruh dunia bertunjangkan 2 kalimah iaitu kalimah tauhid dan kalimah rasul.

Namun apa yang aku mahu ceritakan disini bukanlah tentang kemasyuran Islam.. tetapi sesuatu yang aku alami sendiri berkaitan isyarat atau alamat yang di tunjukkan Allah secara terang-terangan yang pada mulanya aku tak ambil kisah pun.

Aku masih ingat lagi pada tahun 2001 ketika aku baru pulang dari Supermarket Warta di Bangi menuju ke rumah di Puchong(masa tu dok menyewa di Puchong). Didalam perjalanan pulang, aku bersama isteri kesayanganku bermuzakarah didalam kereta kancil milik isteriku.Di tempat duduk belakang ada sepupu isteriku.Pada masa itu aku masih belum ada anak lagi.Sambil memandu kereta mataku tiba-tiba terpaku didada langit.Kelihatan kalimah Allah berwarna kemerah-merahan menghiasi dada langit tersebut. Aku seolah-olah terpana melihatnya.

"Honey!! you.. you nampak tak apa yang i nampak?!" soalku pada isteriku.

"Subhanallah!! i nampak apa yang you nampak... tulisan kalimah Allah kan?!" balasnya yang juga terpegun menyaksikan keajaiban yang berlaku.

Kalimah tersebut kami dapat lihat dalam jarak masa hampir 10 minit.. sambil memandu, mataku terus mengintai peluang menyaksikan kalimah tersebut.

"Dik Chik.. you nampak tak apa yang kami nampak?" soalku pada adik sepupu isteriku.

"nampak apa?" balasnya sambil terpinga-pinga.

"nampak tulisan kalimah Allah kat langit tu.." jariku menunjukkan kalimah didada langit.

dan dalam masa yang sama kalimah itu menjadi kembang dan awan seperti biasa.

"tak ada pun?" balas Dik Chik.

Aku pandang isteriku.. dan dia juga seperti aku yang kehairanan kerana tulisan kalimah itu telah menjadi awan biasa.Aku hanya mampu mengucap panjang sahaja.

Seminggu selepas kejadian itu, aku balik kekampung dan menceritakan kepada Abah.
Mengikut firasat Abah... akan berlaku sesuatu kejadian yang menggemparkan dunia selepas sebulan apa yang kamu lihat.

Ternyata firasat Arwah Abah itu benar kerana sebulan lepas itu kerana 11 september terjadi kejadian yang menggemparkan dunia kerana WTC di America telah runtuh di rempuh pesawat penumpang.

Mungkin ia terjadi hanyalah kebetulan sahaja... mungkin..

Dan semalam... semasa aku pulang dari opis dengan menaiki motorsikal menuju ke Kajang.. dalam perjalanan mataku selalu menyaksikan keindahan awan di dada langit.Dan aku ternampak tulisan kalimah Allah tanpa huruf Aliff berwarna hitam.Dalam jangka masa tak sampai seminit tulisan itu hilang.Apakah itu tanda alamat buruk seperti mana kejadian yang telah berlaku ketika 11 september 2001 dulu??!!

Kalaulah Arwah Abah masih hidup.. dialah tempat aku rujuk sebarang masalah.. namun kini apa yang aku lihat terus menjadi rahsia tanpa di ungkap oleh sesiapa. Mungkin ia satu pertanda bahawa negaraku ini akan di timpa bala bencana kerana fitnah di negara ini terlalu banyak berlaku buat masa ini.Bagi mereka yang menabur fitnah.. mungkin mereka tidak mengganggap AlQuran itu sebagai petunjuk kebenaran...

Ya Allah, kau lindungilah negaraku Malaysia ini dari malapetaka.. dan kau hadirkanlah gerun kepada musuh-musuh Mu ya Allah...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

fitnah berleluasa bagai tidak takut pada Yang Maha Berkuasa lagi

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran