Isnin, 29 September 2008

Persahabatan


Sahabat..
Dulu aku tidak menyangka bahawa kau adalah sahabatku,
ketika itu aku hanyalah seorang pencacai didalam perencanaanmu..
Dan segala perbuatanku adalah hasil dari telunjukmu..
Sahabat..
kini aku mengerti.. tanpamu siapalah aku..
kita bersama-sama melayari bahtera ini..
menuju kepada yang khalik..
mencari secebis pengertian..
sahabat..
kau telah membuka satu pintu rahmat kepadaku..
dan menunjukkan jalan di sebelah sana terlalu jauh untuk digapai..
dan kini kita sama-sama harungi walau pun tidak seperti dulu lagi..
kerana aku bergerak didalam keseorangan..
dan kau bergerak juga didalam satu kesepian..
Sahabat..
kadangkala aku rindu untuk bertelagah ilmu dengan mu..
kerana pertelagahan itu akan membawa satu jawapan yang pasti.
sahabat..
aku mendoakan dikau dapat terus memahami..
betapa sukarnya perjalanan ini namun ia membawa kerahmatan yang abadi..
dan kenanglah daku dalam doamu.
wassalam.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus lah punya sahabat yang sebenar-benarnya... dengan menulis .. merupakan terapi untuk diri...

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran