Khamis, 25 September 2008

Berakhirnya Rhamadan 2008

Aku merenung jauh kedalam sudut hatiku....
betapa sebaknya didada ini... tangisan yang tidak dapat dilihat melalui airmata.
Sesekali aku mendongakkan kepala, melihat keseluruhan pejabat ini.Didepan ku ada seorang kakak yang namanya tidak kukenali kerana aku tidak mahu mengenali.Disebelah kirinya rakan sekerjaku yang kini sudah menjawat jawatan Eksekutif.Ku lihat boss ku yang terkurung didalam sangkarnya.Dengan bunyi aircond yang bising dibelakangku.

disebelah sana aku lihat kepala si Puan yang rajin menghambakan dirinya didalam dunia penulisan blog nya.Didepannya ada kawanku yang sering menghabiskan masa bersamaku di meja snooker.Semuanya dengan khayalan diri masing-masing.Entah apa yang difikirkan mereka.Tapi aku.... aku bagaikan kehilang seri dengan perginya rhamadan ini nanti.
Bukan apa.. memikirkan terlalu banyak masaku terbuang tanpa ibadah malam....
Ah!! malunya aku dengan tuhanku..... ah! malunya aku dengan Rasul ku..
bagaimana aku ingin dikasihi sedangkan aku sering melupakan erti perjalanan ini.

namun rahsianya hanya Allah jua yang tahu... aku sendiri tidak mengetahui apakah kelebihan aku sehingga Allah sering menghadirkan ilham ilmu padaku..
aku tidak mempersoalkannya malah aku harus bersyukur dengan utusan-utusan ini.Cuma aku rasa, aku terlalu jauh dan malu dengan ini semua.. bagiku aku selayak-layaknya berada di neraka kerana tidak mampu menjalankan tanggungjawab ini.
Andaikata Allah mencampakkan aku ke neraka.. aku bermohon kehadrat Allah agar membesarkan diriku agar dapat menutup pintu neraka dari umat Muhammad.Biarlah umat Muhammad tidak dapat masuk kedalam neraka kerana aku telah menutup jalan pintunya.

Rhamadan... kau akan pergi jua dalam tahun ini.. aku tidak tahu bahawa aku akan melihat rhamadan pada tahun depan... kerana ajal maut hanya Allah yang maha mengetahui.
Dan dalam sisa-sisa rhamadan terakhir ini.. aku harus bersungguh2 buat ibadat. bolehkah??

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran