Khamis, 18 September 2008

Mengantuk

Aku amat bersyukur kehadrat Allah hari ini kerana masih memberi aku peluang untuk bernafas.
ya.. bernafas di bumi Mu ya Allah..

Cerita bab mengantuk ni, banyak faktor yang melingkarinya. dan yang paling popular adalah mangantuk disebabkan keletihan yang amat tinggi.. atau kurang tidur yang cukup.
Namun ada juga kerana oksigen tidak menyukupi didalam tubuh badan.Maksudnya ketika bernafas, udara tidak mencukupi untuk sampai kepada organ-oran penting.

Pagi tadi didalam perjalan ke pejabat dengan menaiki motorsikal, mataku terlalu mengantuk sangat.Beberapi juga aku terlena diatas motor sambil mulut terkumat-kamit berzikir memuji Allah.kadangkala aku azan sekuat hati untuk menghilangkan mengantuk di atas motor.
Aku bawa motor dengan kelajuan yang agak tinggi lebih kurang 100km/jam.
Ada satu ketika mataku dah terlena, motor yang kubawa terus meluncur laju dan hampir merempuh traktor yang bergerak perlahan.Nasib baik ketika motor dah terlalu hampir, aku sempat membrek dan mengelak.Automatik seluruh badanku bagaikan terkena renjatan elektrik.hehehe dan mata ku terus menjadi segar.

kalau idak.. makanya dah arwahlah aku pagi ni hihhi.. tapi kalau menjadi arwah didalam keadaan sifat tidak sempurna.. aku pasti akan menyesal selepas kematian.kalau boleh biarlah jasadku sempurna ketika mengadap Allah nanti.

wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran