Jumaat, 17 Julai 2009

Jumaat ini

Hari ini adalah hari Jumaat bersamaan dengan 24 Rejab atau 17 July.

Tiada apa cerita yang menarik melainkan kontroversi di dalam skuad Selangor.Bagi aku kehadiran Wak Nen walau pun dalam bentuk wild card.. ia tetap diperlukan didalam skuad ini.
Wak Nen mempunyai pengalaman yang banyak didalam pertandingan bowling.
So walaupun ia dimasukkan di saat akhir, ia tetap memberikan skuad Selangor banyak pilihan didalam strategy.

Ermm.. kita lupakan kisah Bowling...

Rejab semakin berakhir dan Sya'ban kian mendatang sementara Rhamadan mula menggamit.
Entahlah.. didalam Rejab ini pun aku sering lalai didalam kehidupan... aku harap aku dapat memperbaiki diri aku disisi tuhanku.

Sebagai manusia aku memang tidak dapat lari dari kelalaian.

Mengerti bahawa diri ini adalah bukan diri ini amat sukar kerana ia bermain didalam lingkungan nafi dan isbat. dan akhirnya nafi dan isbat juga tenggelam didalam kecairan sifat kehadratnya.
Dan maka Sifat itu menjadi utuh dengan kekalnya zahir dan batin yang tiada dua.

Di penghujung nanti zahir dan batin juga mengadap yang Empunya diri ini... kembali ke asalnya.

Didalam perjalanan itu adalah ilmu yang tidak ternilai... ah!!!

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran