Ahad, 26 Julai 2009

adik angkat

Salam buat semua!!

Ntah lah.. mungkin sudah anugerah Allah kepadaku agaknya... dari dulu hingga kini aku mempunyai ramai adik angkat.. namun sejauh manakah adik angkat itu berupaya menganggap aku abangnya.. itu hanya Allah yang tahu.

tapi bagiku.. aku suka 'sharing' ilmu Allah.. dalam dunia kini ia ibarat dunia tanpa sempadan dengan adanya internet.dari internet kita boleh aja berhubung dengan dunia luar dari sempadan negara kita.Aku mempunyai beberapa orang yang aku anggap adik di Indonesia seperti Thalub Inaya, Mira dan yang terbaru Chayruen Nysha.

Thalub inaya jarang aku online dengannya kerana dia selalu sibuk dengan pelajarannya disebuah universitas di Indonesia. Namun jika dia mempunyai masalah tidak kira masalah itu masalah negaranya mahupun masalah apa jua.. dia sering mohon pendapatku.

Mira.. punya anak satu berusia 11 tahun. antara adik yang lama online dengan aku di persada internet. Kini dia punya masalah dengan suaminya.. alhamdulillah.. aku cuba selesaikan masalahnya dengan nasihat-nasihat yang tidak lari dari batas agama. semoga dia terus kekal dengan suaminya.. dan semoga Allah mengubah sifat suaminya yang jelek kepada yang baik dan bertanggungjawab.

dan yang terbaru seorang adik yang aku panggilin Nysha.. tiada abang kerana dia anak perempuan sulung.Makanya sifatnya agak manja seperti adik kandungku Rina.
aku cuba usahakan agar dia berpacaran dengan sahabatku Mohd Hafiez.. kalau ada jodohnya.. tidak kemana.. Biarin Allah uruskannya.

bagiku.. aku selesa membantu sesiapa sahaja tidak kira dimana jua.. yang penting jujur dan ikhlas membantu itu amat penting untuk mencapai kerhedoan.
dan yang penting isteri yang aku amat sayangi faham bahawa iman didada ini.. dengan izin Allah tidak tergoncang.
Cintaku hanya pada Allah dan Rasul..
yang lain sekadar tanggungjawabku menjalankan kewajiban yang diberi Allah.

Achhh!! aku merindui Mu Ya Allah!!! Labaikkkkk!!
Labaikkallah hu mala baikkkk...

ambillah aku sebagai tetamu Mu ya Allah.....

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran