Selasa, 14 Julai 2009

celoteh

Diam-diam tahun ini sudah masuk ke pertengahan tahun.Ada lagi 5 bulan lagi untuk menamatkan tahun 2009.Masa terlalu pantas berlalu... dan ini juga bermakna aku semakin hampir dengan alam yang lagi satu.Perhitungan hari bukan kerana kedewasaan kita atau pun ke tua an kita... perhitungan hari adalah berdasarkan peningkatan umur dan semakin pendeknya nyawa kita.

Pejam celik kita sudah berada di bulan Julai... kalau dalam kalendar Islam kini kita berada di 21 Rejab... dan semakin hampir kebulan Sya'ban dan akhirnya rhamadan datang lagi.
kadangkala hati terusik apabila mengingatkan semua itu. Sejauh mana kah amalan aku selama ini?

Bowling,snooker mahu pun badminton tidak boleh menyelamatkan aku di alam sana kelak.. yang boleh menyelamatkan aku adalah berdasarkan sejauh manakah kekuatan imanku.
Namun bowling,snooker mahupun badminton sekadar satu permainan didunia ini yang lebih kepada pemulihan kesihatan.Jangan sampai itu semua melalaikan.. insya'allah.

Baru sebentar tadi aku duduk bercerita bersama Dollah.. adik iparku.
Bercerita dalam bentuk ilmu... alhamdulillah!!

Kehidupan aku didunia ini hanyalah sementara waktu.. sampai ketika masanya nanti.. maka pulanglah aku kembali kepada yang maha pencipta.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran