Isnin, 13 Julai 2009

Bowling lagi

Berita terkini, kedudukan aku di Selection Team Selangor adalah tempat pertama.
dan selection di IP adalah tempat kedua setakat ini.

Lastly aku memilih team Selangor. Aku tidak boleh memenuhi impian semua orang.
Namun jauh disudut hatiku.. aku memang ingin bermain untuk IbuPejabat.Namun aku terperangkap didalam situasi yang tidak mungkin aku bermain untuk Ibupejabat kali ini.

Kenapa aku main untuk Selangor kali ini?

1. Kesungguhan pihak pengurusan Selangor untuk mendapatkan khidmat aku kali ini terlalu tinggi.
2. Mereka sanggup ubah date pemilihan hanya untuk aku membuat pilihan.
3. Aku terhutang budi dengan pihak Selangor.
4. Rakan2 juga mengharapkan aku bermain untuk team Selangor.
5. Setelah aku berserah dan membuat sedikit renungan.. akhirnya Selangor pilihan aku.

Tidak dinafikan, bermain untuk Selangor tidaklah se 'glamour' bermain untuk IP.
Kedudukan ibupejabat sentiasa berada di top 3 tiap kali karnival sukan.
Pencapaian terbaik Selangor adalah tempat ke 3 di karnival sukan di Port Dickson dalam acara bowling.

Jika aku mementingkan kepuasan.. bermain untuk IP adalah yang terbaik buatku.Aku betul2 berasa bersalah kepada Tn Hj Bjoe dalam hal ini.Namun aku tidak boleh mementingkan kepuasan diri... sekurang-kurangnya aku telah memberi ruang kepada pemain yang benar2 bersemangat untuk bermain untuk IP seperti Rooney dan Sajaro.
Bagiku IP tetap kuat dari segenap segi berbanding skuad Selangor. IP mempunyai kekuatan lelaki dan perempuan yang seimbang sementera team Selangor hanya mampu dikalangan lelaki sahaja.

Kadangkala apa yang kita inginkan itu tidak selalunya dapat... dan apa yang tidak kita inginkan itu kadangkala akan memberi kita manafaat sebaliknya.

Jauh disudut hatiku.. aku tetap pemain IP walau pun aku berkhidmat untuk Skuad Selangor.
aku harap mereka faham situasi aku.

wassalam.

1 ulasan:

~comei~ berkata...

selangor pun ok. good luck!

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran