Isnin, 15 Jun 2009

malam semalam

dah 2 hari aku dapat call dari zz.Tapi sengaja aku tak angkat. semalam petang pun begitu.lastly aku sms dia.. just bertanya khabar dan bermukadimah bahasa.
akhirnya aku dan dia berjumpa di tempat yang dijanjikan iaitu di Sop Ali Power.Namun sayang, kerana kedai tu tutuplah pulak lalu kami makan di Warung D'Muar yang terkenal dengan Mee Bangdung Muar.

bila dah jumpa seperti biasalah aku huraikan sedikit pencerahan ilmu kepadanya dengan izin Allah.Biasalah bila dah jauh lari dari landasan... atas dasar sahabat aku pun balon lah cukup-cukup apa yang patut.

Tapi sayang seribu kali sayang... dia hari ni MC(malas nak pi koje) hihihi.
dia kata bertambah tekanan.aku tak tahu nak cakap apa da...
terpulanglah kepadanya menghuraikan apa yang aku sampaikan dari sudut ilmu.

semalam juga sempat aku 'sound' WDol yang juga mula tercicir dari landasan... sampai bilalah nak tergelincir...

aku bukanlah seorang yang sempurna... kerana aku juga seperti sahabat-sahabatku yang lain dimana ada saat jatuh dan bangun.cuma di saat mereka jatuh, aku sebagai seorang sahabat haruslah menyedarkan mereka dari terus terjatuh kedalam gaung yang amat dalam. kelak tiada siapa yang mahu menghulurkan tali penyelamat lagi.

Mungkin ini kali terakhir aku dapat menyelamatkan mereka.. kerana di masa akan datang, tak tentu lagi nasibku bagaimana disisi tuhanku.

wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran