Isnin, 3 Ogos 2009

Pertemuan dengan abg zul

Pagi terakhir di Kuantan aku tidak bersama-sama skuad lagi.aku dan Hj Ucop mula bergerak ke ke Paka Trengganu. kami buat satu pertemuan dengan abg zul.

aku sudah lama tidak berjumpa dengannya.. memang terasa amat kerinduan kepadanya.Kerinduan dalam sudut ilmu. Abg zul sanggup datang dari Kuala Trengganu untuk bertemu aku dan adiknya. sebenarnya dia tidak tahu aku ada sama.
Bila berjumpa aku di sebuah kedai makan, dia cukup gembira.. aku tahu, sebenarnya arus/getaran kerohanian aku telah sampai kepada abg zul. itulah uniknya ilmu Allah ini.Tanpa
HP pun kami masih boleh berkomunikasi.

apabila kami bertiga berjumpa maka bermulalah muzakarah yang amat panjang yang lebih di tujukan kepada adiknya Hj Ucop. Alhamdulillah Hj Ucop memahaminya.
Abg Zul memang cukup gembira sangat bertemu kami namun kami harus pulang ke kuala lumpur yang boleh memakan masa selama 4 ke 5 jam perjalanan.

setelah selesai bermuzakarah maka aku dan hj ucop pun mula bergerak ke kemaman untuk membeli keropok lekor.kami sampai ke Kuala Lumpur dalam jam 7 petang. aku ambil kereta aku yang ditinggalkan di rumah hj ucop. aku sampai rumah jam 8 malam.
anakku AfiQ kurang sihat.. demam!! aku bawa dia ke klinik dan aku pun kurang sihat akibat kepenatan. aku dapat 1 hari MC.
so aku dirumah kini bersama anakku.

sekian buat hari ni.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran