Selasa, 11 Ogos 2009

bangga..

kringggg...

aku mengangkat hp dan :

" Hello.. "

"Hello Yash!!.. Osmang anak wagiman demam.. tak boleh turun petang ni.. aku nak kau main gantikan dia.. jom lah main.."

"Whats!! hampeh lah.. aku mana bawa kelengkapan.. baju, seluar aku tak bawa.. "

"itu no hal.. kau guna seluar dan baju aku.. lagi pun reket dan kasut kau ada kat atas ni.."

aku baru teringat bahawa beg kelengkapan permainan badminton aku ada di Tkt 7 Kelana Jaya.

"Aduhai.. aku malas nak main lah.."

"Janganlah.. lagi pun hujan.. kalau kau balik pun nanti basah.."

"aku ada baju hujan lah.."

"Jom lah.. kau partner dengan aku pun ok.. lawan Tmn Tun ni.. 2 tabung bola tu!"

"nanti aku call kak Isya dulu(wife aku ler).. minta izin "

"ok"

dan aku terjebak pada hari semalam. lantas aku tiada pilihan kerana salah seorang pemain untuk friendly match antara KLJ vs Tmn Tun sudah demam.So aku jadi bidan terjun.
aku pergi naik kereta Hafiz.

sampai disana aku panaskan badan. ada 3 court semuanya.lantai berpapankan kayu parkir.
di court hujung aku melihat salah seorang pemain luar.. seperti aku kenal orang itu.. tapi dimana yach!! aku tak ambil peduli.

Perlawanan pertama Mat Ros berpasangan dgn Hafiez dan menang.Perlawanan kedua antara Azam/Hafizul vs Hamsul/sayuti.. menang juga.

Perlawanan ketiga abe wan/champ vs 2 pemain (vendor). tewas tipis.

Perlawanan ke 4 aku/Jeff.. tewas juga.

kedudukan 2-2
perlawanan terakhir begitu sengit dan KLJ menang akhirnya...

KLJ 3-2 Tmn Tun.

selepas bermain.. aku lepak sekejap melihat pemain2 lain bermain. mata aku tertumpu pada seseorang.. dan sah orang itulah adalah Razif Sidek.. seorang pemain badminton Malaysia.

dia mengajak kami bermain sama.. aku tidak melepaskan peluang untuk berpasangan dengan Razif Sidek vs Hafiez/budak baru(tak tahu nama).

biasalah mestilah aku menang sebab dapat payung besar(Razif Sidek).
betapa bangganya aku dapat bermain dengan Razif Sidek..
skill lama dia tak berkarat tu..

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran