Selasa, 4 Ogos 2009

sakit

Sakit...
jarang manusia tidak di jangkiti penyakit... paling kurang pun demam..

minggu lepas aku demam selepas pulang dari Kuantan.
Demam yang tidak terurus.. maksudnya.. antara demam dan tidak.
Isnin aku MC... Selasa aku kerja.. tapi Rabu aku ambil Urgent sebab badan kurang selesa..
Khamis dan Jumaat.. demam yang agak teruk seperti denggi. Menangkap segala sendi..
tapi itulah nikmat yang tersembunyi. Aku tidak jadi pergi ke kem bina semangat di Lumut.
Doktor memberi izin kepada ku untuk berehat di rumah. so.. berehatlah.. paling kuatpun.. main game fifa online.. hehehe.

Aku bermimpi... mimpi aku kali ini agak pelik dari mimpi yang lain..
kerana aku bermimpi bersama sahabatku Rosli... di arahkan pergi kesebuah pondok kediaman Imam yang berbangsa Cina.Seolah-olah aku berada di Negara China lah pulak.
Aku berjumpa dengan imam tersebut untuk menyelamatkan sebuah Kitab Tasauf Nusantara.
Setelah berbasa-basi dengan Imam tersebut, aku pun di bawa ke Almari(Gerobok orang Muo cakap)
aku lihat dalam almari tu banyak kitab-kitab lama termasuk kitab Asrur Asrar.. Ilya Al Din.. dan macam-macam lagi kitab-kitab tasauf lama.Kitab Syeikh Abdul Kadir Jailani pun ada.

Tapi kita Tasauf nusantara ni lain sikit.. dia pendek dan melebar panjang.
aku buka isinya.. pun dah terasa kekuantan kerohanian yang ada dalam kitab tersebut. aku tutup.. dan berkata pada Rosli " ok.. kita dah dapat.. kita bawa balik kitab ni.."
setelah mendapatkan keizinan imam tersebut.. maka aku pun tersedar dari mimpi.
hehehe.. mimpi rupanya.

aku tak tahu.. sejak 2 menjak ni.. hati aku tak seceria biasa...
sedangkan aku punya ramai kawan.. tak kira lelaki, perempuan, tua atau muda... yang miskin atau kaya.. yang darjat rendah atau darjat tinggi...

bagi ku, itu semua hanya sebuah layar perak sahaja.

SUNYI hatiku tiada siapa yang tahu.. Hanya Allah Maha Mengetahui.
RINDU hatiku tiada siapa yang tahu.. Hanya Allah Maha Mengetahui..
rinduku hanya pada Mu Ya Allah!!!...

walaupun aku tidak layak memiliki rindu itu.. walaupun aku tidak layak segala-galanya..
Namun aku tetap juga mahu kembali kehadrat Mu Ya Allah..

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran