Isnin, 3 Ogos 2009

Cermin

Kita ibarat cermin..

apabila aku mendengar lagu cermim mimpi nyanyian M.Nasir.. aku tenggelam didalam satu suasana yang tidak dapat aku bayangkan selama ini..
lagu ini penuh bererti buat semua pendengarnya.. namun bagi yang mengerti lagu ini..
ia penuh dengan cerita alam kerohanian..

hakikat cinta yang sejati hanya Allah jua..
itulah yang aku cari selama ini

kerana cinta pada Isteri.. ia akan mati bila-bila masa pun.. kerana ia bukan sepenuhnya milikku..
kerana isteriku adalah milik Allah jua.
begitu aku..

cintaku pada harta?
tidak sama sekali.. kerana harta pasti akan musnah satu hari nanti..

dan ternyata cinta sejatiku hanya Allah jua..
Ahhhh.. hanya engkau sahaja yang tahu bahawa aku merindui Mu Ya Allah..

walau mahkluk ciptaan Mu yang lain tidak memahami aku..
berprasangka dengan ku.. biarkan lah..
kerana hanya engaku yang maha mengetahui..

biarlah mereka hidup dalam prasangka..
asalkan aku tidak pernah berprasangka dengan kau Ya Allah...
kerana aku benar2 mahu kembali kepada Engkau Ya Allah..

kerana hidup dalam prasangka tidak akan membawa kita kemana2..
percayalah...

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran