Jumaat, 21 Ogos 2009

berjumpa sahabat!

Semalam after kerja aku berjanji untuk bertemu Rosli di Restoran Mamak Alam Damai.
Sempat gak aku call Dollah berkenaan balasan surat untuk Telkom Indonesia.Semoga Dollah akan balas surat tersebut bagi memudahkan projek berjalan lancar.
sebelum letak phone.. aku beritahu dia, aku nak jumpa rosli.

dan seperti biasa aku pun berjumpa rosli di restoran mamak. lebih kurang 1/2 jam dollah tiba2 sampai.. tak sangka dia datang gak..

maka kami pun bercerita dongeng sehingga jam 11.40.. hampir jam 12 gak lah..
dari jam 7.30pm..

banyak gak cerita ilmu yang dapat kami kupaskan bersama.

bila sampai rumah.. aku lihat ada laksa yang dibeli isteri tersayang buatku.. apa lagi.. aku pun suruh kak temah panaskan kuah laksa.. dan aku pi lah mandi.

tapi sebelum tu.. semasa dalam perjalanan balik dari Alam damai.. aku ikut jalan yang jarang aku lalui.. iaitu jalan pintas ke Semenyih melalui tol baru.
jam 12 malam.. aku menunggang motor didalam kedinginan malam.. sejuk beb!

bila lalu(sebelum tol).. aku rasa cam lain macam jek.. motor aku lak tak boleh lari cam biasa maaaa... tapi tak lah terasa berat.Wah!! something ni..
aku apa lagi.. terus menafikan diri lah hehehe..(menyerah kehadrat Allah secara total). walaupun kadangkala terbayang difikiran seperti langsuir,pontianak dan sebagainya hahaha.. tapi cool.. aku terus zikir Allah Hu... dan Zikir selawat.
selepas tol baru diri aku agak normal dan motor aku boleh memecut cam biasa..

.........................

selepas mandi.. aku kucup anakku.. aku pun makan laksa.isteri aku terbangun untuk menemani suaminya makan laksa.. tak seleralah pulak.. so isteriku konolah habiskan sisa makananku.. hehehe.

sempat gak main game solitare.. lepas tu tidur.tidur dalam kalimah Allah.

wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran