Jumaat, 31 Oktober 2008

kesalahan

Semalam aku melalui pengalaman yang amat mengecewakan hasil dari kesilapan diri sendiri.Ya.. aku juga manusia yang sering melakukan kesalahan.Aku tidak sangka tulisanku dalam emel sering orang salah ertikan.. dan ia menimbulkan keributan didalam permainan badminton.

hahaha.. biasalah aku yang sering suka memprovokasikan lawan-lawanku.. dan ternyata semalam adalah hari pembalasanku.dan pembalasan yang cukup menjatuhkan maruah diriku serta pasangan bergu ku.. ah! tapi kan itu biasa... penghinaan itu adalah kewajipan yg tersembunyi.ya.. kewajipan yang tersembunyi rahsianya.. seharusnya aku harus menerima itu sebagai satu cabaran dan pembetulan kehadrat diri ini.

dan hari ini,dengan bahasa2 puitis ku.. aku susun ayat-ayat untuk menyatakan kemaafan atas kesalahanku itu.Dan ternyata mendapat respon yang baik.. alhamdulillah.

Begitulah manusia yang tidak bisa lari dari dosa ciptaan sendiri.. begitu jua aku yang lemah ini sering tenggelam didalam dosa buatan sendiri.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran