Rabu, 8 Oktober 2008

Gembira

7 syawal...

aku pergi kerja seperti biasa...
ketika sedang aku membaca akhbar didalam ruangan website.. sahabat yang merangkap bekas boss ku hadir disiku.Sudah lama tidak aku berbicara dengannya berkenaan ilmu.
Dan imbasan lalu kadang-kadang menggamit juga.

Tengah hari datang lagi..

aku call sahabat aku di Subang untuk join kami makan tengah hari.Sementara menunggu sahabat dari subang, aku sempat mengasah bakat dalam permainan snooker hehehehe.
Sahabat ku sampai dengan menaiki Pick up.. kami bertiga makan di Restoran utara.
Tiada apa yang kami bicarakan bab ilmu.. cuma sekadar basa basi mengenai ruang kerja masing-masing.

Petang..
wife call hanya ingin tahu balik awal atau tidak.Insya'allah aku akan balik awal hari ni.
Namun antara kehendak kita dan kehendak Tuhan seringkali berbeza.Aku di ajak untuk menyelesaikan beberapa masalah ZR berkaitan tugas barunya.Maka aku,Rosli dan ZR bertemu di restoran mamak di Cheras.Dan kebetulan perjumpaan kami diketahui oleh Dollah lalu dia pun ikut serta membelah lautan kenderaan menuju ke cheras.

Jam 7 kami sampai di Cheras.. Pada mulanya aku bersama rosli sahaja.Jam 7.30 ZR sampai.Dan jam 8 dollah pula sampai.Maka bersama-samalah kami membuka lembaran cerita masing-masing.ZR bercerita mengenai masalah kerja barunya.. dan kami bertiga merungkaikan masalah itu dengan cara memberi kata-kata perangsang buatnya.Alhamdulillah selesai satu kes.

Memandangkan sudah lama tak berjumpa maka kami pun bercerita sedikit bab ilmu bersama-sama.So far soalan-soalan maut dapat di jawab dengan hati yang rendah oleh Rosli.Dan jawapan itu telah membuka satu ruang litup yang amat bercahaya dan bersinar pada kami berempat. maka berbahagialah aku ketika itu.

kami selesai berbicara dalam jam 10 mlm. Bicara kami bukan berkisar pada bab ilmu sahaja malah juga bercerita mengenai projek perniagaan.Al maklumlah, duit bayaran projek yang lepas pun kami belum dapat lagi.hihii.. tapi insya'allah duit tersebut akan masuk kedalam akaun syarikat dalam sedikit masa nanti.Barulah kita boleh buat pusingan modal untuk projek seterusnya.. insya'allah.

Aku balik menuju ke rumah kakak di kajang kerana wife sedang menunggu.Sampai di kajang.. Kak chik pula menyoal bab-bab ilmu dengan ku.Memang sudah menjadi satu kelumrahan.. apabila mereka tahu aku bermuzakarah.. maka kak chik juga ingin tahu pokok persoalannya.
lalu kami bermuzakarahlah bersama..(wife,kak chik dan aku). sampai jam 12mlm baru aku boleh pulang kerumah.Dengan tak mandi dan rasa keletihan namun gembira di sanubari.

sampai di rumah jam 12.30.. lepak ambil angin sekejap.
Jam 1 pagi baru boleh lelapkan mata.. namun jam 3.33 pagi aku terjaga dan seolah-olah aku hendak dibawa kesatu tempat secara zahir.Namun kakiku masih lagi terikat dengan dunia.. takuttttt. hahahaha.. tapi itulah aku yang masih didalam perjalanan dan perjalanan ini masih jauh dihadapan.

Aku tidak boleh tidur... kalau aku dibawa ke alam mimpi adalah lebih mudah daripada di bawa secara zahir kesatu tempat yang lain... itu semua Allah punya urusan.Aku hanya perlu rhedo menghadapi segala-galanya.

Sampai jam 5.30 pagi.. aku baru boleh lelap.Sedar balik jam 6.30 pagi.. solat subuh dan bersiap pi kerja.sampai opis dah aga terlewat.

Namun hari yang kulalui itu adalah hari yang paling menggembirakan aku sehingga kini.

wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran