Jumaat, 7 November 2008

kenangan



Sungguh indah kenangan itu.Ketika itu aku bersama-sama sahabat2 sedang mendaki Jabal Nur.


Di atas Jabal Nur itulah terdapat Gua Hira' yang telah menjadi satu sejarah ketika Islam mula hadir di muka bumi Allah ini.Bersama Rasul pilihannya.. Muhammad SAW, di Jabal Nur itulah terpancarnya sinar Islam yang disampaikan oleh Nabi Muhammad SAW.





Dari puncak Jabal Nur jelas kelihatan kota Mekah serta Kaabah.


Ooo alangkah indahnya kenangan itu... aku melaluinya seperti baru semalam ku mendaki.Di gambar itu kelihatan aku,Ziza,Rosli,ujang dan Abg Zul.


Namun itu hanyalah sebuah kenangan.


Gambar ini pula ketika aku bersama sahabat berada di Gunung Ledang.

itulah namanya kenangan.Dan dari kenangan itulah terdapatnya pengalaman.Dan Dari pengalaman itu pula akan hadir sebuah kematangan.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran