Jumaat, 2 Januari 2009

Azam

Tahun baru tiba lagi.... hijrahlah ke azam yang baru.
1 Muharram telah berlalu.. 1 january kita tempuhi..
apakah azam dan misi untuk kita laksanakan?

1 Muharram aku sambut dengan berpuasa... semoga nafsu dapat dikawal dan dapat dibendong.
Insya'allah.

Sebenarnya tiada misi yang penting untuk dilaksanakan...
kerana perjalananku ini tetap sama sahaja.. sejak lahir hinggalah kini.
sentiasa kaki ini berjalan untuk meluaskan pengalaman...

coretan tahun lepas :

Tahun 2008 cukup bererti buatku...
dalam sudut sukan bowling.. aku telah berjaya membantu skuad IP didalam SUTMA Lumut menjadi Naib Juara Bowling.
Dan kini masih membantu skuad Bincang.net didalam Liga bumiputra di Endah Parade.
Selain itu, aku dapat membantu team menjadi juara didalam bowling liga TM.
Alhamdulillah..
permainanku masih lagi konsisten... alhamdulillah.

sudut Ilmu..
tiada apa yang harus aku bicarakan dalam sudut ilmu ini kerana ia very subjektif..
aku tak tahu aku berada setakat mana dalam ilmu Allah ini.. hanya Allah yang maha mengetahuinya.Aku hanya mampu terus berjalan dan terus berjalan.... semoga Allah tetap bersamaku.Amin.

wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran