Khamis, 17 September 2009

Syawal kian menjelang

Salam terakhir Ramadhan... ah!! terasa masa begitu cepat berlalu, dan terasa sedih dan sebak didada.. Ramadhan... kau akan pergi meninggalkan kami.. dan tahun akan datang kau kembali lagi membawa sinar.. tapi kami belum tentu ada andai kata ajal maut yang memanggil dulu.

Ramadhan kali ini banyak membawa erti kepada diriku...
menempuh 10 malam terakhir ini lagi membawa aku ke alam kesyaduan dan keinsafan diri.
Menempuh perjalanan mengenal hakikat hidup itu bukanlah mudah yang di jajakan orang..
penuh onak dan ranjau...

namun aku masih sempat tersenyum melihat gelagat manusia yang buta.. yang tercari-cari erti maknanya hidup.dan aku dulu juga buta seperti itu.
aku tersenyum kerana aku bangga menjadi hamba Mu Ya Allah. Aku bangga Ya Allah..
dan aku menangis bila mengenangkan nasibku selepas kembali kepada Mu nanti..
semoga Ya Allah.. kau dapat menerima ku yang dhoif dan hina ini.

wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran