Selasa, 29 September 2009

Salam AidilFitri

Salam AidulFitri buat sahabat dan diriku sendiri hehehe..

Syukur alhamdulillah... kini aku sudah berada didalam bulan syawal... Ramadhan telah menutupkan pintunya.. trasa sebak didada namun aku harus akur bahawa setiap uang mula pasti ada akhirnya... awal ramadhan akan menuju ke penghujung ramadhan dan pintu terus ditutup dan akan dibuka pada tahun berikutnya...

Persoalannya...............
adakah aku sudah mengaut keuntungan ramadhan itu?adakah kita sudah berusaha mengaut segala-galanya di ramadhan itu? tepuk dada tanyalah iman..

Syawal akan membawa satu berita gembira buatku.. insya'allah..
apabila aku mendapat panggilan dari seseorang berkenaan kematian.. maka debaran didada cukup kencang... seluruh badan menggigil bagaikan tidak percaya kerana nama ku terpilih untuk menjadi tetamu Allah pada tahun ini.. ach!! baru nama di angkat naik.. belum tentu dapat lagi...

mungkin aku tersenarai didalam calon menunggu.Aku terus sunat syukur.. walaupun belum tentu aku akan pergi tahun ini.. namun secara kasarnya.. nama aku sudah terpilih untuk pergi tahun ini, cuma surat sahaja yang belum dapat.
Aku,Kak Chik,Abg Salleh dan Kak puzi akan melakukan ibadah haji tahun ini.. insya'allah.. semuanya atas aturan Allah jua.

Terasa sedih juga kerana isteriku tidak dapat bersama... namun pengorbanan kadangkala diperlukan.. lagipun anakku yang berusia 5 tahun perlukan perhatian lebih buat masa ini.Insya'allah satu hari nanti isteri aku akan pergi bersamaku tunaikan Fardhu Haji dengan izin Allah.Bersabarlah..

Haji itu jalan kematian... jalan terakhir didalam rukun Islam.. jalan pengistiharan bahawa aku benar-benar Islam sejati.
semoga perjalanan Haji ku nanti dipermudahkan Allah dan yang terpenting aku semua sihat walafiat untuk melakukan ibadah haji tersebut.Dan Semoga Allah dapat menerima ibadah haji kami nanti.

Wassalam.

1 ulasan:

~al faqir~ berkata...

rindu akan pertemuan...
pertemuan kau, aku atau dia...
karena fana ini munafik
fana ini hampa...

wujud adalah hampa...
dari kehampaan..
ada wujud akan kehampaan...

rindu...
rindu kembali...

kembali
pada aku, kita dan kau yang hakiki...
tiada aku..
tiada dia...
tiada kau...

yang ada...
................................................................

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran