Rabu, 21 April 2010

kerja malam

Hari ini aku ada kerja malam di Damansara.. seperti biasa park kereta di Brickfields dan ambil kenderaan opis untuk kesana.

sejak aku bekerja di unit ini, banyak yang aku belajar.
10 tahun dulu aku pernah bekerja seperti ini.. tapi mungkin sudah terlalu lama meninggalkannya, membuatkan aku terpaksa bermula dari bawah.

yer.. bermula dari bawah... ini menyedarkan aku bahawa kadangkala manusia itu apabila sudah terlalu tinggi, ia akan lupa akan usulnya.Dan apabila kita kembali kebawah dan lihat kembali asal kesusahan kita.. ia bisa menjadikan kita lebih tabah dan insaf.

minggu ini anak saudara aku akan bernikah.. dan isteri aku akan melancong ke Jakarta.Dan minggu depan pula aku akan ke Medan bersama anak dan isteriku.
Memandangkan tahun lepas aku sekeluarga tidak bercuti maka tahun ini aku akan membawa mereka ke Indonesia.

oklah.. cukuplah sampai disini dulu aku berceloteh.

wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran