Ahad, 25 April 2010

Ilmu dimalam hari

malam semalam aku kelam kabut sedikit... setelah selesai kerja di TAR aku pun ke rumah kak hawa untuk ambil Afiq.Sempat gak untuk buat siapkan scoresheet untuk Liga Bowling.Aku ingin boleh sumbangkan tenaga malam tu untuk team namun aku terpaksa batalkan niat tersebut kerana ada majlis pernikahan anak saudaraku.Aku cuma ke Endah Parade untuk hantar apa yg patut sahaja.Lepas tu aku terpaksa pulang kerumah untuk mandi,solat maghrib dan bersiap untuk kerumah abg uda.

sampai jek kerumah abg uda, majlis pernikahan baru bermula.Dollah dah sampai dulu.tak lama kemudian Hj Yusof pula sampai.. maka kami pun berborak sakan.
Rosli tak datang pula.. maybe tak tahu malam tu ada majlis pernikahan.

Dolah dan Kak lang tumpang tidur dirumah.Rumahku biasalah.. orang bujang hahahha kerana isteri aku pi shopping bersama teman di Jakarta.
Oleh kerana keletihan maka aku pun lelapkan mata..

esok paginya jam 11 aku ke rumah abg uda.. ada abg nor dan yang lain-lain.Abg ngah lewat sampai.dan aku bergegas pula ke Selection bowling KL.. alhamdulillah terpilih dapat no 2.

petang aku kerumah kak chik untuk ambil afiq namun ditahan kak chik dan d ajak muzakarah dimalam hari.Kebetulan ada abg adam,abg nor dan abg salleh serta kak long.Meriah juga malam tadi.Biasalah.. kalau dah ada pakar bom hahaha. meletup aja.
muzakarah kami lebih titik beratkan bab solat.

banyak yang kami kupaskan dan sempat juga menggamit nostalgia ketika beribadah Haji Tahun lepas.sayang rosli,zizan dan dolah tidak ada.

wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran