Selasa, 20 April 2010

kerja itu satu ibadah

Alhamdulillah.. sudah hampir 2 minggu aku di tempat kerja baru.Dapat teman sekerja yang baru.

Didalam unit ini adalah campuran 3 golongan teman sekerja.
satu golongan adalah dari yang penuh pengalaman didada dalam usia menjangkau warga yang menghampiri suasana pencen.ada 2 orang staff yang berusia menjangkau suasana pencen.
dan satu golongan adalah aku dan 2 orang lagi.
dan golongan yang terakhir adalah dari kalangan usia muda.

cukup mengujakan dengan berbagai-bagai idea ketika bekerja.satu team yang bagus.
saling bantu membantu.

aku bersyukur kerana berada didalam pasukan ini.Pasukan dulu.. pun bagus gak.
tapi sayang.. ketika aku melangkah keluar dari unit tersebut.. boss tidak bertanyakan apa2 pun... tapi bukan itu aku mahukan.. kerana setiap kerja yang aku buat.. tidak sesekali aku pinta balasannya.

kerja itu satu ibadah... seperti mana kita berjanji dengan Allah didalam solat setiap hari.

Mengapa aku di tukarkan ke Brickfields? sedangkan aku mohon pertukaran dimana lokasinya adalah Bangi.Allah lebih maha mengetahui.Sedangkan hanya menurut perintahNya.

Hampir 2 minggu aku disini... sudah bekerja di malam hari... sudah tahu serba sedikit tentang laluan atau bearer di PCM ini.
dan lebih mengejutkan... apabila Allah tidak benarkan aku lari dari dunia kesufian.. dunia kerohanian... sedangkan aku cuba menjarakkan diri dari manusia kerohanian.
Namun Allah tidak izinkannya... kerana di sini aku terjumpa seseorang yang baru diperingkat awal perjalanan dan masih didalam pencarian.
Teringat aku kisah silam aku ketika berada didalam kegilaan mencari Allah...
dan itulah juga yang di alami olenNya.

Semoga dia dipertemukan dengan seseorang guru yang boleh membimbingnya kejalan kebenaran... insya'allah.

dan ternyata didalam kesunyian itu masih terdapat hambaNya merindui akan Nya.
Alhamdulillah..

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran