Selasa, 2 Februari 2010

Menziarahi adikku di rawang

Minggu lepas aku ada pergi menziarahi adikku yang kurang sihat.Aku bertolak agak lewat.Hujan agak lebat didalam perjalanan kami. Biasalah rumah adikku agak jauh dari rumahku memakan masa hampir 2 jam perjalanan ditambah hujan yang lebat.
Sampai dirumahnya, Dollah membawakan payung untuk aku sekeluarga.
Mak, kak long serta abg salleh dan kak puzi dah sampai awal kerumah adikku.

Bila berjumpa maka terimbaulah saat-saat manis kami di Mekah di hujung tahun lepas.
Abg Salleh dah cukur janggutnya... sedangkan still simpan hehehe.
aku seperti biasa, sejak balik dari Mekah akan memakan baju luar(blazzer) dan topi taliban.Dan seronok pula memakainya.

Mak sedang solat Isyak ketika itu.maka aku pun berborak sakanlah dengan dollah dan tetamunya yang lain.Adikku agak ceria melayan tetamu walaupun nampak sedikit tidak sihat diwajahnya.Namun aku yakin dia akan sembuh juga.

Kebetulan aku berada di samping Dollah maka sempat juga Dollah menceritakan sedikit pengalaman ilmu yang dia lalui.Mungkin dia nak meminta sedikit panduan dariku mengenai perbezaan suara yang hakiki dan suara nafsu.
Maka aku pun terangkan apa yang aku tahulah..
alhamdulillah.. syukur pada Allah kerana Abdullah kini menghampiri satu tahap yang bagus didalam perjalanan ini.Semoga dia dapat membezakan ilham dan yang bathil.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran