Rabu, 28 Oktober 2009

kelam kabut

dalam minggu ni... sejak hari semalam, aku kelam kabut menyiapkan itu dan ini.
Pada mulanya jangkaan pergi Haji adalah 18/11 namun pihak tabung haji telah menukar penerbangan kami kepada KT31 dan akan berangkat pada hari jumaat ini jam 1.50pm.
dan aku akan berada di Kelana Jaya pada jam 9 pagi.

oleh kerana jadual telah berubah maka segala urusan cuti juga akan di pinda dan aku terpaksa membuat permohonan baru.dan di tambah lagi cuti rehat aku tinggal 2 hari sahaja. Jika KT 92.. segala cuti tiada masalah namun KT 31 akan menyebabkan aku tinggal di Kota Mekah selama 55hari dan ini membuatkan aku terpaksa 'apply' cuti tanpa gaji selama 11 hari.

baru sahaja tadi dapat kelulusan dari Manager,AGM dan GM. cuma tunggu kelulusan HR sahaja.

Aku terpaksa skip kursus aku..

memang kelam kabut.. namun aku tetap bersyukur.. kalau Allah berkehendakkan aku pergi awal dan memasuki Madinah dahulu.. maka akan aku laksanakan dengan rhedo.
Oleh kerana aku mahu buat haji Ifrad.. bermakna aku akan berada dalam ihram selama lebih dari 20hari.Dugaan tu.. tapi aku akan tetap menempuh segala dugaan dengan hati yang tabah, insya'allah.
Semoga kesihatan aku sentiasa sihat untuk aku melakukan ibadah haji nanti dan yang paling penting di rhedoi dan diterima Allah.

oklah.. banyak koje lagi nak buat..

wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran