Selasa, 19 Mei 2009

kejauhan

Alhamdulillah.. aku masih ada peluang untuk menulis lagi di papan layar ini...
Aku baru kembali dari outstation ke utara.Biasalah.. maintenance system macam ni lah.. bila ada rosak maka kami perlu baikinya.
Aku ke baling Kedah.. disana kerja agak rumit sedikit.. terpaksa berurusan dengan orang Exchange.. menggunakan system E10B.. seperti biasa aku dan seorang eksekutif berusaha mencari punca masalah system.. setelah memastikan di bahagian kami tiada masalah maka kami mengesyaki bahawa masalah tersebut berpunca dari comm port exchange yang kemungkinan problem.. dan ternyata benar. kerja di Baling memakan masa 2 hari. seterusnya kami menuju ke Jitra dan ke Kangar. Alhamdulillah setiap masalah dapat kami selesaikan dengan izin Allah.

Menuju ke utara dengan melalui lebuhraya utara selatan agak meletihkan. Namun pemandangan di utara cukup menyejukkan apabila tanaman padi yang menghijau menyegarkan biji mata ini.

Errmm... 3 hari lepas aku bermimpi bertemu pari-pari.. hahahaha... pelik kan.. macam mana lah aku boleh bermimpi pari-pari.
ceritanya cam ni..

Aku berjalan kebelakang bengkel rumah kami di kampung.. dengan bercahayakan bulan.. tiba-tiba mataku terlihat ada 3 objek yang berterbangan lalu aku memanggilnya..
salah satu objek merapati diriku.rupa-rupanya adalah seorang lelaki yang mempunyai kepak dikirikanan nya. dia menghulurkan tangan lalu bersalam dengan diriku serta mencium tanganku.Aku berkata kepadanya.. nak menuju kemana?
dia berkata nak menuju ke warna biru diatas sana.. lalu aku menjawab.. disanakan tempat tinggal para malaikat.... lalu dia tersenyum. aku terdengar suara memanggilku.. lalu aku meminta izin untuk pulang kerumah.. dan sempat aku berkata padanya.. bila kita akan berjumpa lagi?.. nantilah bila sampai masanya.. lalu aku tersedar..

pelik betul mimpi ni... selalu pari-pari dikaitkan dengan wanita atau cerita-cerita dongeng...
ntahlah.. permainan tidur agaknya.jarang aku bermimpi seperti ini.

hari ni aku mc.. tak berapa sihat. Bjoe call aku dan menyuruh aku bermain dalam liga bowling di EP.. namun aku tak larat nak main dah hihihik...
Hafiz call aku kerana ada orang berhajat nak lawan badminton.. aku sahut cabaran tersebut..
tapi tunggulah bila aku rasa lega huhuhu..

dalam 2 minggu ini.. aku bagaikan rasa kejauhan... sesuatu yang aku takut sebenarnya.kerana apabila kita rasa kejauhan maka kita adalah terdiri dari orang-orang yang lalai... ya memang benar aku lalai dalam masa 2 minggu ini... aku harus pertingkatkan keimananku yang mula mencair.... Ya Allah.. bantulah aku.....

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran