Khamis, 5 Februari 2009

Perjalananku(ii)

Didalam keramaian, aku sering terasa sendiri..
Didalam gelak ketawa, aku sebenarnya sunyi..
Didalam percakapanku seharian, aku ternyata membisu..
Didalam aku mendengar alunan irama, aku rupa-rupanya tuli..
Didalam menjalankan aktiviti harian ku, Ah!! tiada langsung daya upayaku..
Didalam aku berfikir mencari idea-idea, rupa-rupanya itulah kebodohanku..
Didalam aku memandang seluruh alam ini, ternyata aku dalam gelap gulita..

Aku berjalan dan terus berjalan hanya mencari sebuah hakiki..
ternyata semuanya palsu belaka...
kerana aku tahu.. aku hanyalah sekadar alat kepada yang empunya alat..
dan matiku kini hanyalah untuk Mu Ya Allah...

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran