Khamis, 29 Julai 2010

Kastel 2010 di JB.



Sukan TM datang lagi.
kali ni di buat di Johor Bharu.Setelah aku bermain untuk Selangor pada tahun 2007 di Seremban, Ibu Pejabat pada tahun 2008 di Lumut dan Selangor(2009) di Kuantan, kini aku bertukar angin untuk wakili Kuala Lumpur.
Pada 2007 aku telah membantu skuad Selangor merangkul tempat ke-3.
Pada 2008 aku telah bersama-sama dengan skuad ibupejabat untuk tempat ke-2.
Pada 2009 tahun yang agak kecewa apabila Selangor hanya mampu berada di tangga ke-6 dari 14 negeri bertanding.
Dan 2010 aku bersama-sama skuad kuala lumpur.

Kuala Lumpur.(Wilayah Persekutuan).

Oleh kerana aku telah berhijrah tempat kerja dari Kelana Jaya ke Briekfields.. maka aku juga telah bertukar status kelab IP ke Kelab Kuala Lumpur.
dan ini memberi tiket aku untuk mengambil bahagian dalam selection ke Johor Bharu.
dan aku berjaya berada di tempat kedua dan terus mewakili Skuad Kuala Lumpur.

Walau pun Skuad IbuPejabat memberi peluang untuk aku berada didalam skuad IP namun aku telah memilih Kuala Lumpur sebagai pemastautin yang terakhir.

Errrmmm...

dan hari yang di tunggu-tunggu pun telah tiba.Aku bertolak ke JB menaiki Hoda City kepunyaan salah seorang pemain skuad IP.(Siapa lagi kalau bukan teman baikku Hj Ucop).

Dia mengambil aku di rumah KakChik.
didalam perjalanan.. kami melepaskan rindu dendam didalam muzakarah kami.Sudah lama kami tak bermuzakarah kerana kesibukan kerja dunia.Sejak aku berada di unit transmission.. kerja memang tak menentu.. banyak sungguh.La ni pun aku berada di Opis menunggu pihak Alcatel datang untuk selaraskan frekuensi equipment kami.
jam dah pukul 2 pagi.. aku di opis mengadap komputer sementara menunggu depa datang.

berbalik kisah aku dan hj ucop.. kami muzakarah banyak topik.. menyeluruh.

so far kami mulai faham selok belok jalan yang lurus menuju zatullah.
kami sempat berhenti di Air Keroh dan Machap untuk minum.

sampai di JB aku dan Hj Ucop terus ke Hotel Zone Regency( di zon bebas cukai.
kunci bilik ku belum ada lagi tetapi kunci bilik Hj Ucop sudah ada.. kami terus kebilik hotel untuk lelapkan mata seketika.

lebih kurang sejam.. rombongan dari skuad KL dan IP telah tiba.aku pun cuba untuk dapatkan kunci bilik namun masih belum ada.So aku dan skuad terus ke Leisure Mall Pelangi untuk training bowling.

aku dapati lane di Leisure Mall teruk gila. Oiling terlalu dry. habislah aku kali ni.
aku try bermacam-macam cara balingan namun tidak banyak yang membantu.

malamnya.. aku tidur awal..
esok pagi skuad kl menghantar pemain single didalam pertandingan awal.Namun kedua-dua pemain single berada below performance.Ini sedikit sebanyak memberikan tekanan buat aku didalam permainan double nanti.

petangnya ternyata permainan aku juga below performance.Oiling dry giler.
Skuad KL berada di tempat ke 5 dihari pertama dimana skuad IP berada ditangga pertama diikuti Selangor,Sabah dan Pahang.

Hari berikutnya aku bermain didalam team. dan kami dapat mengejar kedudukan Pahang.
Lastly, KL berada ditempat ke 4 sahaja.IP pertama,Sabah kedua dan Selangor ke-3.

di JB aku sempat makan Mee Rebus Gear Box bersama azmah,ana dan kak may.

walaupun aku sedikit kecewa kerana tidak banyak dapat membantu skuad KL namun kami semua happy bersama.

Tahun depan? aku rasa aku ingin rehat setahun didalam arena bowling..
nak relaks.hehehe.

wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran