Khamis, 26 Ogos 2010

Rhamadan 2010

Hari ini sudah memasuki Rhamadan yang ke 16.. dan malam ini adalah Nuzul AlQuran..
dan jatuh pada malam jumaat.. pasti cukup indah bagi pengamal2 kerohanian jika dapat beramal di hari sebegini.

Bagiku.. rhamadan kali ini cukup indah.. walaupun jarang bermuzakarah... kalau ada pun yang sering call aku adalah Hj Ucop yang tidak putus2 sentiasa berusaha memperhebatkan ibadahnya disisi Allah.

sahabat2ku yang lain dah jarang call.mungkin disebabkan sibuk dengan hal dunia yang harus diselesaikannya... biasalah kerja makan gaji.. hehhe.. harap2 jangan lupa Allah terus ya udah..

Hari tu aku tengoh/usha keta viva elite.. almaklumlah aku dah jual keta wira aku tu..
masa tengok viva.. best gak.. tapi ternampak Alza lah pula... very comel..
aku pi pusat proton tengok Exora.. besar dan mantap.. tapi rasanya aku tak sesuai dengan exora sebab besar.. lagipun anak aku hanya sorang...

Rhamadan tahun ini sama saja seperti rhamadan Tahun lepas cuma tahun ini lebih bermakna dari yang lepas2 kerana penghayatannya lebih mendalam.

tak tahu nak cakap apa lagi...
oklah selamat berbuka puasa buat umat Muhammad SAW..

Wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran