Isnin, 7 Jun 2010

Kenduri ijabkabul anak saudaraku

Semalam aku berada dikampung bersama keluargaku.Majlis persandingan anaksaudaraku Mohd Hakim bersama pasangannya dari Teluk Intan Perak.Berpakaian warna merah membawa makna keperwiraan.Selamat pengantin baru buat anak saudaraku.

dan tidak lupa kepada pasangan yang baru lepas bernikah iaitu anak saudaraku 'Nana' serta pasangannya Saiful dan juga anak saudaraku Iwan dan pasangannya.

Yang pasti selepas mereka bernikah maka bertambahlah lagi cicit2 mak nanti hehehe.
tak ada pa ayang menarik aku nak kongsikan bersama kali ni ditambah kerja di tempat baru ni memang tak pernah berhenti hehehe.

pada sabtu hari tu, aku sempat menghantar anak saudaraku(anak Arwah Abg Ndak) bertunang dengan gadis pilihannya yang bekerja di RTM.aku pi B.Pasir Batu Pahat.
apa yang bestnya adalah abgku iaitu abg ngah menjadi jurucakap hehehe.

dan yang paling best apabila pihak wanita(uncle) telah membaca doa dari surah alfatehah... dimana kupasan melalui arabic... cukup menyentuh jiwaku.kerana rahsia fateha sudah bersemadi didadaku.

best juga dengar cerita pengalaman abg ngah bertemu anak murid tok kenali di Trengganu.Namun banyak juga soalan2 abg ngah tidak mampu dijawab olehnya.

so setakat inilah.
wassalam.

Tiada ulasan:

Bila kalam berbicara ;

"Mata yang melihat namun buta penglihatannya, Telinga yang mendengar tapi tuli sebenarnya, Mulut yang berkalam mengapa bisu untuk berbicara.Inilah dia tradisi manusia yang mudah lupa asal usulnya dan tenggelam didalam kenikmatan yang sementara.." - DaengYH.

AlQuran

Listen to Quran